Man blir bra ledsen

RIP FREDRIK FORSGREN †

Fick veta igår att Fredrik Forsgren från Gävle dog på Crossbanan i Mora i en tävling, fick en konstig känsla i kroppen, det gjorde ont på nå vis. Namnet var bekant, kanske har jag träffat på han? kanske har vi pratat? vem vet? Jag tänker mest på hans familj och hans flickvän, han vart bara 20 år, så ung, varför? Eftersom att crossen har vart en stor del i mitt liv, ca 3 år då mitt ex körde cross, hans släktingar osv. Varje gång han skulle ut på banan satt man och va en aning orolig hur allt skulle sluta, ett 40 tal crossar som kör  allt va dem kan för att nå 1a plats, det kan sluta illa, fått sett mycket ute på banorna, folk som brytit ben och armar, leder har hoppat ur och massa slag mot kropparna. Tillslut börja jag tycka om crossen, det var en del av vardagen att åka med på Johanssons träningar och massa tävlingar, träffa massa folk och hade det bra. Och idag undrar jag varför folk ens vill köra cross? visst det är vell roligt och så men nu har 3 personer dött hastigt inom motrorcrossen, när jag såg att kim hade skrivit att han förlorat sin lagkompis och vän och sa att han skulle sluta med crossen tänkte jag tack och lov. Cross är hans liv, men han valde att sluta på grud av detta, det är stort. Hoppas fler fattar det.

Till och från saknar jag crossen och allt härligt folk man fick träffa, men när man fick höra detta så vart allt plötsligt annorlunda. Den första bilden tog jag sommaren 2008 på mitt ex och hans vän, den andra bilden på crossen tog Robin själv tror jag. Har ett helt album med bara cross bilder från tävlingar och massa träingar, men som sagt mina tankar går till din familj och flickvän, du lämna dom alldeles för tidigt Fredrik.

Foton tagna av mig och Robin 2008!




Kommentera inlägget här
Tankar & funderingar 0 kommentar(er)
2011-08-08 · 11:18:55







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv:


Spara mina uppgifter