we will never change the way we are

om du bryr dig om vad andra tycker kommer du alltid att vara deras fånge.

varför bry sig om vad alla andra tycker? den stora frågan är varför alla ska ha denna pressen på sig. jag vet att ALLA känner den, pressen att passa in. vara rätt, inte göra fel, säga fel, klä sig fel. vilket liv vi lever egentligen, vi lever på en liten ö helt isolerade av omvärlden. varje individ har som en bubbla, i den ryms dina inre hemligheter och tankar. vi skyddar den helhjärtat så den inte ska spricka, då kommer allt ut. vilket händer mycket ofta, och slutar också oftast i en fullkomlig tragedi. alla har hemligheter, alla vet en hemlighet om en annan person, ingen har rätt till ett eget privatliv. klart alla andra måste få ta del av vad du gör och säger. du ska hålla en låg profil inte synas för mycket och inte höras för mycket, samtidigt ska du sticka ut lite och göra lite mer vågade saker annars syns du inte. och det är viktigt. du ska anpassa dina val efter alla andra, du kan inte tänka på dig själv i första hand.
 
jag frågar mig bara hur mycket man ska anpassa sig efter andras behov, hur mycket ska man våga säga och hur länge står man ut? våga vara dig själv, våga säga till, låt dom inte trampa på dig... du är perfekt som du är, du är ju du? varför vara med dom du mår dåligt med, dom som styr dig? dom som vill ändra dig...är det dina vänner? släpp det du är vell inte deras fånge?


jag har världens bästa vänner som förstår mig och finns alltid där för mig. 
jag skulle inte vilja byta ut en enda, för dom accepterar mig PRECIS som jag är ♥

             



Kommentera inlägget här
Allmänt 1 kommentar(er)
2011-01-20 · 11:30:51




  Amanda

Sv: Jo, det gör jag! Jag såg ditt mail igår, men har inte hunnit att svara på det än bara. Har fått så många design-mail den här veckan så har inte hunnit med.. :) Jag har några före dig men jag mailar dig så fort jag börjar med din design. Är det ok? :)

2011-01-20 15:08:21 http://ohstlin.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv:


Spara mina uppgifter