Just trying to get inside your soul

Vissa människor blir bara ett kapitel i ens liv. Vissa längre, andra kortare. Man inser i efterhand att vi var aldrig menade för varandra, han var inte mannen i mitt liv, min prins, den som skulle rädda mig från den ensamma vardagen. Man trodde det för en millisekund eller flera år. En natt ibland flera. Man avslutar ett kapitel med en tår eller så, det är alltid ett sorgligt täcke över avslut. Sedan blir det många sidor av ingenting alls egentligen tills ett nytt spännande kapitel tar fart. Jag undrar hur det kommer se ut när allt är över. När alla kapitel är skrivna. Vilka som återkommer, sida efter sida, och vilka som försvinner utan förklaring. Varje gång man träffar en ny människa hoppas och tror man att det namnet aldrig kommer sluta skrivas i boken, men allt som oftast blir det så ändå. Namnen försvinner och ersätts med nya. Det är väl så man lär sig om livet och människor. Det är väl också det som är spännande med livet, man vet aldrig hur nästa kapitel kommer se ut eller hur det som skrivs nu kommer att avslutas. Det viktiga är att boken, när man är inne på sista sidorna slutar lyckligt

Först klara jag inte av att det, men tiden gick och för första gången idag på väldigt länge vågade jag trycka på play knappen till denna låt som trök ner mig på botten, den låten jag spelade då jag grät mig till sömn, den låten som hade den där sorgen i sig. { Men den gör mig stark idag ... } Den får mig se tillbaka, hur jag mådde då och hur trasig min själ var. Idag har jag ett helt nytt liv, en helt annan vardag och helt nya människor i mitt liv. När jag väl var där på botten så trodde jag aldrig i hela mitt liv att det skulle sluta så bra som det gjorde, det tog tid visst, men idag är jag starkare än någonsin och det som svek mig då gör mig bara starkare för varje dag som går. / Susanna




Forget what hurt you in the past. But never forget what it taught you.

Tumblr_lka9ugtx2k1qe60alo1_500_large




Kommentera inlägget här
Tankar & funderingar 0 kommentar(er)
2011-04-28 · 22:24:06







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv:


Spara mina uppgifter