Och vem vet hur länge vi har varandra

Inte okej! Legat i sängen & gråtit, skrattat & varit så jävla arg så det är helt sjukt. Imorse ladda jag ner filmen "Tusen gånger starkare" fyfan rent ut sagt, det gjorde ont att se den samtidigt som jag gilla den sjukt mycket, det som var så hemskt var att det faktiskt händer just nu? precis just nu nånstans i världen, vem vet vart? det som gjorde satt jag gilla den var att den nya tjejen i klassen verkligen gjorde det rätta & jag vill verkligen vara henne rakt igenom, ja vill tjoffpang hoppa in i filmen & bara göra allt rätt, skrika&skita totalt i vad folk sa, bara göra det om var rätt. I den här filmen finns det så jävla mycket sanning i.

När jag gick på högstadiet, klart att detta fanns, fast var det så illa? vissa killar & tjejer var snyggare&tuffare än andra, vissa satt bara i ett hörn & inte sa ett pip, från en börjar var vår klass i grupper, nu talar jag om 7-9? men ju mer tiden gick så vart klassen som en lite familj, alla prata med alla & vi hadet det sjukt kul! Man satt fortfarande i dom "grupper" man gjort innan men man prata med alla & det var ju det som var själva grejen. I slutet av 9:an hände det värsta med vår klass, tjejerna bildade hat mot varandra, en ny tjej kom till klassen fast hon hade ju bara bytt från B till vår klass i A så vi kände ju redan henne. Men vart kom all hat ifrån? vad kom alla dom där elaka orden ifrån? var det svartsjuka eller vad var det? en fråga jag inte ens kan svara på idag? Jag som älskade dom där tjejerna, jag som hade fått mina bästa vänner, en dag bestämmde jag mig för att gå över på den "nya" tjejens sida, det bara hände, jag kände att tjejerna från klassen hade gjort fel? & då blev det vi mot dom en tid, jag som var med er innan? det fanns lixom inte. Men det känndes rätt bara!

Jag ångra mig lite idag faktsiskt att jag gick över på hennes sida, då jag inte tycker hon är en sann person idag jag tycker där emot att ni tjejer är! Jag visste hennes mörka historia & tyckte synd om henne, men bara för att hemska saker hänt i ens liv kan man inte behandla andra som skit som hon just gjorde & jag tyckte det var OKEJ? hon var riktigt elak, men jag tänkte vell bara på att hon haft det jobbigt & att mot mig är hon snäll, fel av mig! På skolavslutningen i 9:an fick jag mig en hejdå kram av tjejerna vi byggt hat mot, vi gick där ifrån som vänner & det var nog i den studen som jag visste att dom aldrig vart mina "riktiga fiender" det är bara nått vi spelat på & idag tycker jag om dom tjejerna så otroligt mycket! Elin du är en mycket omtyckt person i mitt liv ♥

    



Kommentera inlägget här
Tankar & funderingar 2 kommentar(er)
2011-02-17 · 11:41:31




  iiissa♥

var filmen sevärd? :) såg en trailer och tyckte filmen var bra, men har inte sett den än..

2011-02-19 01:04:02 http://iiissasplace.blogg.se/
  Angelica Lindh

Håller med dig om att det verkligen är så i verkligheten som i filmen och att man lätt skulle vilja vara som Saga,våga vara hur som helst säga vad som helst osv. Rätt sjukt igentligen att allt kan bli sådär så fort det kommer någon som inte är som alla andra,men jag tyckte ialf att filmen var jätte bra :)

2011-02-19 11:14:05 http://lifeofangelica.devote.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv:


Spara mina uppgifter